Οι 5 Φάσεις Της Ψυχολογίας Στο Αδυνάτισμα Και Πώς Να Τις Ξεπεράσετε

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Νομίζω μπορούμε να συμφωνήσουμε στο ότι το αδυνάτισμα είναι μια σχετικά δύσκολη υπόθεση και χρειάζεται αφοσίωση και υπομονή. Κανονικά θα έπρεπε κάπου εδώ να πω ότι «όλα μπορούν να γίνουν ευκολότερα, αν ξέρει κανείς τον σωστό τρόπο».

Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Αν ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα, η παχυσαρκία δεν θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εποχής μας.

Ο δρόμος προς την επιτυχία, συνήθως είναι μακρύς.

Στην διαδρομή θα συναντήσετε διάφορες προκλήσεις και θα έχετε συναισθηματικές εναλλαγές. Θα υπάρξουν στιγμές που θα νιώθετε ότι κατακτήσατε τον κόσμο, αλλά και στιγμές που όλα θα καταρρέουν γύρω σας.

5 Φάσεις της ψυχολογίας στο αδυνάτισμα - Infographic

Υπάρχουν πέντε διαδοχικές φάσεις που συνήθως θα περάσετε μέχρι να φτάσετε στον στόχο σας. Σκεφτείτε κάθε μια από αυτές σαν μια προαγωγή. Σαν ένα επίπεδο σε κάποιο παιχνίδι που θέλετε να κερδίσετε.

1. Ο Ενθουσιασμός Της Εκκίνησης

Πάντα ξεκινάμε το πρόγραμμα μας με αποφασιστικότητα και πολλή θετική ενέργεια.

Μπορεί να έχουμε αγοράσει ένα υποσχόμενο προϊόν αδυνατίσματος, να έχουμε πάρει στα χέρια μας το πλάνο που μας έδωσε ο διαιτολόγος μας, ή να έχουμε κατεβάσει μια δίαιτα που θεωρούμε ότι μπορεί να μας δώσει τα αποτελέσματα που θέλουμε.

Σε κάθε περίπτωση, ανυπομονούμε να αρχίσουμε να μετράμε τα κιλά που φεύγουν από επάνω μας. Ανυπομονούμε να περάσουν μερικές μέρες (ή ώρες) για να ζυγιστούμε και να δούμε τι μπορέσαμε να καταφέρουμε.

✓  Η συμβουλή μου: Μην πατάτε τέρμα το γκάζι στην αρχή, γιατί θα κουραστείτε γρήγορα. Οπωσδήποτε όμως, κρατήστε τον ενθουσιασμό!

2. Η Απογοήτευση Και Η Άρνηση

Ο ενθουσιασμός για άμεσα αποτελέσματα των πρώτων ημερών, σχεδόν πάντα ακολουθείται από την σύγχυση και την απογοήτευση που προκαλεί η στασιμότητα.

Λέγεται Plateau (πλατό) και σχεδόν πάντα συμβαίνει όταν κάνουμε μια δίαιτα για αδυνάτισμα και έχουμε χάσει αρκετά κιλά. Είναι μια αντίδραση του σώματος μας, το οποίο προσπαθεί να προσαρμοστεί στο νέο μας βάρος.

Σε αυτή ακριβώς την φάση, αρχίζουμε να πιστεύουμε ότι η μοίρα μας έχει γράψει να είμαστε υπέρβαροι σε όλη την ζωή μας. Ότι κάποιο γονίδιο έχει καθορίσει το βάρος μας και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι’ αυτό.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων που ξεκινούν μια δίαιτα, κάπου εδώ εγκαταλείπουν την προσπάθεια.

Όλα ξεκινούν με μικρές παρατυπίες στην διατροφή και την άσκηση και σιγά σιγά σταματάμε να ακολουθούμε το πρόγραμμα μας… Άλλη μια φορά.

✓  Η συμβουλή μου: Αγνοήστε την στασιμότητα και συνεχίστε να κοιτάζετε μπροστά. Μπορεί να κρατήσει μια εβδομάδα ή και περισσότερο από έναν μήνα. Είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Συνεχίστε κανονικά με το πρόγραμμα σας και ξεχάστε την ζυγαριά.

3. Η Αμφιβολία Και Ο Θυμός

Η επιμονή και η υπομονή είναι τα δυο βασικά κλειδιά για την επιτυχία στο αδυνάτισμα. Σε αυτή την φάση αρχίζετε να το συνειδητοποιείτε και δημιουργείται το μεγάλο ερώτημα:

Αξίζει τον κόπο να συνεχίσετε;

Η απάντηση σας μπορεί να συνοδεύεται από θυμό.

Έχετε κάνει τόσο μεγάλη προσπάθεια και περιμένατε κάτι περισσότερο. Μπορέσατε να αντέξετε την στασιμότητα, αλλά και πάλι δεν χάνετε βάρος με τον ρυθμό που θα θέλατε.

Μπορεί να νιώσετε απογοήτευση για άλλη μια φορά.

Τελικά μήπως είναι γραμμένο στα γονίδια σας; Μήπως το σύμπαν δεν έχει σκοπό να συνωμοτήσει ώστε να καταφέρετε κι εσείς το ακατόρθωτο;

Σε αυτή την φάση, συνήθως ψάχνουμε για εναλλακτικές λύσεις. Για κάποια άλλη δίαιτα. Για κάποιο διαφορετικό συμπλήρωμα που ίσως έχει καλύτερα αποτελέσματα. Για έναν διαιτολόγο που επιτέλους να ξέρει την δουλειά του.

✓  Η συμβουλή μου: Για άλλη μια φορά, κάντε υπομονή και κρατήστε το πρόγραμμα σας. ‘Έχετε διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και σύντομα θα ανταμειφθείτε. Σε αυτή την φάση, μπορείτε να ζητήσετε και την βοήθεια ενός personal trainer.

4. Η Αποδοχή Της Πραγματικότητας

Κάπου εδώ έχετε αρχίσει να βλέπετε τα αποτελέσματα της προσπάθειας σας και πλησιάζετε σιγά σιγά στον στόχο σας.

Έχετε πλέον καταλάβει ποιες είναι οι δυσκολίες, αλλά και τι λειτουργεί καλύτερα στο σώμα σας και έχετε προσαρμοστεί ανάλογα.

Μάθατε τελικά μέσα από την εμπειρία σας, ότι τίποτα δεν είναι εύκολο, αλλά και τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Αποδεχτήκατε ότι το σώμα σας έχει τον ρυθμό του και μάθατε να περιμένετε με χαρά τα ρεαλιστικά αποτελέσματα που έχει η δίαιτα σας.

✓  Η συμβουλή μου: Προφανώς κάτι κάνατε καλά για να φτάσετε μέχρι εδώ. Συνεχίστε έτσι και αρχίστε να προετοιμάζεστε σιγά σιγά για την περίοδο της συντήρησης του νέου βάρους σας.

5. Η Επιτυχία Και Οι Φοβίες

Κάπου εδώ, βρίσκεστε πιο κοντά από ποτέ στον στόχο σας! Έχετε αρχίσει να δέχεστε τα πρώτα κομπλιμέντα και χαμογελάτε με ικανοποίηση κάθε φορά που σας κοιτάζουν με ανοιχτό το στόμα.

Υπάρχει κίνδυνος σε αυτή την φάση, να αρχίσετε να έχετε φοβίες. Να σας κυριεύει η ιδέα ότι όλα αυτά μπορεί να καταρρεύσουν και να βρεθείτε εκεί όπου ξεκινήσατε. Ίσως να θεωρείτε ότι δεν σας αξίζει να βρίσκεστε σε αυτή την θέση.

Θα περιμένατε ότι πετυχαίνοντας τόσα πολλά, θα φτιάνατε στην απόλυτη ευτυχία και ξενοιασιά. Ποτέ δεν θα πιστεύατε ότι μπορεί κάπου εδώ να παρατήσει κανείς τις προσπάθειες του.

Μπορεί και να έχετε δίκιο.

Ακόμα και αν ο δείκτης της ψυχολογίας σας βρίσκεται στο πράσινο, υπάρχει η περίπτωση να χαλαρώστε την πειθαρχία σας και να παραδοθείτε σε συνήθειες που σας πρόσθεσαν τα κιλά στο παρελθόν.

✓  Η συμβουλή μου: Σίγουρα δεν είναι κακό να απολαύσετε ένα γλυκάκι ή να μην πάτε μια ημέρα στο γυμναστήριο. Σας αξίζει να χαλαρώσετε και να ευχαριστηθείτε τις μικρές απολαύσεις της ζωής. ΔΕΝ θα σας γυρίσουν πίσω, αν φροντίστε να μην ξεχνάτε από πού ξεκινήσατε και τι περάσατε για να φτάσετε στο σημείο που βρίσκεστε.

Κλείνοντας…

Ομολογώ ότι διαβάζοντας όσα έγραψα για να κάνω τις απαραίτητες ορθογραφικές διορθώσεις, τρόμαξα λίγο!

Σε κάθε μια από τις φάσεις που σας περιέγραψα, κρύβεται ο κίνδυνος να χάσετε τον έλεγχο και να παρατήσετε κάθε προσπάθεια.

Μα… Το αδυνάτισμα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το ξεκαθαρίσαμε αυτό. Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και πολλή θετική ενέργεια και τα αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να φανούν.

Πρέπει να βγάλουμε πέντε τάξεις στο σχολείο ή να πάρουμε πέντε προαγωγές. Πρέπει να περάσουμε πέντε πίστες στο παιχνίδι της απώλειας βάρους για να νικήσουμε και να πάρουμε το έπαθλο.

Να προσέχετε τον εαυτό σας και να αφήσετε τα γονίδια σας να κάνουν την δουλειά τους. Εμείς έχουμε να κάνουμε την δική μας. Γιώργος


Βιβλιογραφία:

  1. Weight Loss Made a Bit Easier – Larry Zafran
  2. Lose Weight, Live Healthy – Joyce D. Nash PhD
  3. The Wellspring Weight Loss Plan – Daniel S. Kirschenbaum

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *