9 Τρόποι Να Μειώσετε Το Στρες Χωρίς Να Το Ρίξετε Στο Φαγητό

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Έχετε άγχος σήμερα; Νιώθετε στρες για κάποιο συγκεκριμένο λόγο; Για τη δουλειά; Για τα οικονομικά σας; Για τη σχέση σας; Το μέλλον σας; Την υγεία σας;

Μήπως σας προβληματίζει κάποια ασθένεια; Χρωστάτε χρήματα και σας παίρνουν τηλέφωνα; Έχετε προβλήματα επικοινωνίας με τα παιδιά σας; Μήπως δεν σας πετυχαίνει με τίποτα η δίαιτα;

Να συνεχίσω ή θα συμπληρώσετε εσείς τη λίστα;

Φαγητό και στρες. Πώς θα το μειώσετε.

Όταν απειλούμαστε, το σώμα διεγείρει αυτόματα την απάντηση «πάλης ή πτήσης». Ένα ξέσπασμα αδρεναλίνης οδηγεί το αίμα στον εγκέφαλο, την καρδιά και τους μυς και μακριά από το πεπτικό σύστημα, προετοιμάζοντας μας να τρέξουμε ή να παλέψουμε.

Θεωρείται ότι παρουσιάζουμε αυτόν τον τύπο αντίδρασης ακόμα και όταν η απειλή ή ο παράγοντας άγχους είναι ψυχολογικός ή συναισθηματικός παρά σωματικός.

Αυτή η κατάσταση αφύπνισης θα έπρεπε να καθιστά τους ανθρώπους ανίκανους να φάνε ή να τους κάνει να νιώθουν άρρωστοι. Ωστόσο, έχει διαπιστωθεί ότι για μερικούς ανθρώπους το άγχος είναι μια σημαντική ώθηση προς το φαγητό και ότι, αντί να τρώνε λιγότερο όταν αγχώνονται, τρώνε πολύ περισσότερο. (eufic.org)

Ας εξομολογηθώ πρώτος:

Σε περιόδους που πιέζομαι ψυχολογικά, η πρώτη λύση που έχω εύκαιρη είναι να το ρίξω στο φαγητό. Είναι κάτι σαν μια αυτόματη αντίδραση μου. Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς κάνω εκείνη τη στιγμή, αλλά και όταν το συνειδητοποιώ, δεν μπορώ στην ουσία να το ελέγξω.

Τρομακτικό δεν είναι αυτό;

Ένας φίλος μου απέκτησε παιδί πρόσφατα και η ζωή του απέκτησε άλλο νόημα αλλά και υποχρεώσεις. Μια μέρα μιλούσε με μια ασφαλιστική εταιρία στο τηλέφωνο προσπαθώντας να ελέγξει λίγο τα έξοδα που έφερε μαζί του ο μπέμπης του.

Καθώς τον είχαν στην αναμονή για τρίτη φορά, με κοίταξε και είπε, “αναρωτιέμαι γιατί οι άνθρωποι κάθονται στην αναμονή αυτής της κ@λ@ εταιρίας και μέχρι να βρουν άκρη έχουν καταβροχθίσει μια σακούλα πατατάκια, από αυτές τις επαγγελματικές!”

Σε εκείνο το σημείο, ομολογώ ότι ένιωσα λίγο καλύτερα γιατί κατάλαβα ότι δεν έχω μόνο εγώ τέτοια ζητήματα υπερφαγίας όταν είμαι αγχωμένος.

Είχα γράψει πρόσφατα σε κάποιο άρθρο μου ότι τα έκανα θάλασσα. Έφαγα σε μια εβδομάδα όση ζάχαρη δεν έχω φάει όλο το 2014! Ξέρετε κάτι;

Εξομολόγηση Νο2: Συνεχίζω αυτή την κραιπάλη υδατανθράκων μέχρι σήμερα…

Δεν τολμούσα μέχρι προχτες ούτε να ζυγιστώ. Οταν βρήκα το κουράγιο να ανεβώ στην ζυγαριά, διαπίστωσα ότι τελικά τα πράγματα σχεδόν μια χαρά. Δεν τρόμαξα  με το νούμερο. Θα γράψω περισσότερα για το θέμα πολύ σύντομα.

Είμαι έτοιμος να αρχίσω ξανά.

Τι Μπορούμε Λοιπόν Να Κάνουμε Για Να Σταματήσουμε Να Τρώμε Ακατάπαυστα Οταν Έχουμε Άγχος;

Η βασική αρχή για να μην γίνουμε «θύμα» του άγχους είναι να εστιάσουμε σε αυτό που μας αγχώνει και να το διορθώσουμε. Να μην το ρίχνουμε στο φαγητό ή σε καταχρήσεις. Αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα από τη ρίζα του και αν δεν λύνεται βρίσκουμε τρόπους να χαλαρώσουμε χωρίς να βλάπτουμε το σώμα μας. (Vita.gr)

Αγχος. Πόδια. Θάλασσα.

Βρήκα κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Θα τις έχω συνέχεια στο μυαλό μου από τι στιγμή που θα αρχίσω να μαζεύω πάλι τα κιλά μου. Είμαι λίγο άρρωστος και ίσως καθυστερήσω, αλλιώς είχα προγραμματίσει να ξεκινήσω από αύριο.

Ας δούμε λοιπόν τι σας προτείνω σήμερα.

→  Διαβάστε ένα βιβλίο – Αποκλείεται να μην έχετε κατά νου κάποιο βιβλίο που σας έκανε εντύπωση και θα θέλατε κάποια στιγμή να το διαβάσετε. Ε, αυτή η στιγμή μάλλον ήρθε. Το διάβασμα όχι μόνο θα σας αποτρέψει από το να σκέφτεστε το φαγητό, αλλά θα σας ταξιδέψει σε άλλα μέρη και καταστάσεις.

→  Κάντε ένα μπάνιο – Πάρτε το βιβλίο που λέγαμε και μπείτε στην μπανιέρα. Κάντε αρκετή σαπουνάδα, ανάψτε και μερικά κεράκια και περάστε λίγη ώρα διαβάζοντας. Ναι.. Ισχύει και για τους άντρες. Ίσως να σας αρέσει η ιδέα. Το αφρόλουτρο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να χαλαρώσετε πνευματικά.

→  Παίξτε με τα παιδιά σας – Εγώ δεν έχω δικά μου, αλλά έχω την ανιψιά μου που την λατρεύω. Υπάρχει κάτι το θεραπευτικό όταν έχετε γύρω σας παιδιά και παίζετε μαζί τους. Αρκεί βέβαια να μην είναι αυτά που σας προκαλούν όλο αυτό το στρες..!

→  Πηγαίνετε για ψώνια – Για να είμαι ειλικρινής, δεν νομίζω ότι είναι η καλύτερη λύση, όχι μόνο για εμένα αλλά και για πολλούς από τους αναγνώστες μου. Οι καιροί είναι δύσκολοι και τα χρήματα λιγοστά. Δεν πειράζει. Αποφύγετε να κοιτάζετε τις ακριβές βιτρίνες. Ασχοληθείτε με πράγματα που μπορείτε να τα αποκτήσετε σύμφωνα με τα οικονομικά σας. Μην φέρνετε τον εαυτό σας σε δύσκολη θέση.

→  ΑΣΚΗΘΕΙΤΕ – Δεν με νοιάζει τι θα κάνετε… απλά κινηθείτε. Περπατείστε. τρέξτε, κάντε γιόγκα, κάντε κοιλιακούς, αρχίστε να πηδάτε επί τόπου με σχοινάκι ή χωρίς, βρείτε ένα DVD της Πετρουλάκη και πάρτε θέση. ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ όμως! Είναι σίγουρη λύση στη λαιμαργία από το στρες.

Αν σας αρέσει η ιδέα του τρεξίματος, αλλά δεν το παίρνετε απόφαση, έχω να σας δώσω 19 λόγους για να ξεκινήστε σήμερα!

→  Προσευχηθείτε – Ο Θεός είναι ο ύψιστος θερεπευτής του άγχους. Προσευχηθείτε και ζητήστε Του να διώξει το άγχος από επάνω σας και να ηρεμήσει το μυαλό σας. Μην ζητάτε υλικά πράγματα και μην περιμένετε να γίνουν μαγικά. Ζητήστε πνευματική ηρεμία και θα σας την δώσει σίγουρα.

→  Κάντε κάποια χειροτεχνία – Αν θέλετε να πάρετε ιδέες, πηγαίνετε στο Pinterest και βρείτε κάτι που θα σας εμπνεύσει. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί που ασχολούνται με χειροτεχνίες και φτιάχνουν καταπληκτικά πράγματα. Μπορεί να βρείτε μια νέα απασχόληση που θα λατρέψετε και σίγουρα θα γεμίσετε το σπίτι σας με όμορφα πράγματα που θα έχετε φτιάξει εσείς.

Με την ευκαιρία, δείτε την συλλογή με τις εικόνες μου στο Pinterest και ακολουθείστε με!

Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες – Βρείτε πέντε λεπτά, καθείστε κάπου ήσυχα και καθαρίστε το μυαλό σας. Πάρτε βαθιές εισπνοές από τη μύτη και εκπνεύστε από το στόμα. Σκεφτείτε ότι με την εκπνοή βγάζετε από μέσα σας οτιδήποτε αρνητικό σας ταλαιπωρεί και με την εκπνοή φέρνετε θετική ενέργεια στο σώμα σας που θα ηρεμήσει τα νεύρα σας.

→  Δείτε μια κωμωδία – Αν έχετε αρκετό χρόνο στην διάθεση σας, διαλέξτε μια διασκεδαστική ταινία. Δεν πιστεύω να διαφωνείτε ότι το γέλιο είναι το καλύτερο αγχολυτικό φάρμακο;

Σκυλάκι παίζει.

→  Ακούστε μουσική – Δεν έχει σημασία τι είδος θα διαλέξετε. Απλά ανεβάστε την ένταση. Χορέψτε, διαλογιστείτε, χαλαρώστε… Κάντε ό,τι σας αρέσει. Η μουσική μπορεί να βοηθήσει με κάθε τρόπο. Ανεβάστε ένταση!

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας τρόπος να χαλαρώνετε; Μοιραστείτε τον μαζί μου στα σχόλια!

(Εικόνα: lydiamccall.com)

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

2 thoughts on “9 Τρόποι Να Μειώσετε Το Στρες Χωρίς Να Το Ρίξετε Στο Φαγητό

  1. Ειμαι 16 χρ. και σε 2 εβδομαδες θα δωσω αγγλικα…εχω αγχωθει απιστευτα και μεσα σε μια εβδομαδα πηρα δυομισι ολοκληρα κιλα! Πανω που ειχα χασει μερικα…ειμαι με αγχος πρωι βραδυ οσο περναει ο καιρος και τρωω οτι βρω…πριν απο αυτο ημουν ατομο που ετρωγα το πολυ 900 θερμιδες την μερα… πλεον δεν μπορω να το ελεγξω..φτανω στις 2.000 ημερισιως! εχω πιεστει παρα πολυ..σκεφτομαι οτι του χρονου με τις πανελληνιες θα εχω μεγαλο θεμα και δεν θα μπορω να το ελεγξω…

    1. Γεια σου Μαργαρίτα. Δεν υπάρχει λόγος να τρομάζεις. Είναι φυσιολογικό να αγχώνεσαι αυτή την περίοδο. Πιστεύω πώς όλοι μας έχουμε περάσει κάτι τέτοιο. Μετά τις εξετάσεις σου, θα επανέλθεις στα φυσιολογικά σου επίπεδα (εδώ που τα λέμε οι 900 θερμίδες είναι λίγες).

      Μέχρι να τελειώσεις με τις εξετάσεις σου, δώσε την ενέργεια και την αφοσίωση σου στο διάβασμα. Μπορείς να “προστατευτείς” από την υπερφαγία που σου προκαλεί το άγχος, αν κάνεις υγιεινές επιλογές. Πχ. Οταν πρέπει οπωσδήποτε να φας κάτι, ξεκίνα με μια πλούσια και δροσερή σαλάτα! Αν στην συνέχεια θέλεις κάτι άλλο… Οκ. Απόλαυσε το. Παρομοίως, αν έχεις λιγούρα για γλυκά, φάε ένα ζουμερό μήλο και αξιολόγησε πάλι την κατάσταση.

      Εύχομαι να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις σου. Καλό διάβασμα! 🙂

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *