Ακούστε Το Σώμα Σας: Πεινάτε Πραγματικά;

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Μου αρέσει το φαγητό. Νομίζω του αρέσω κι εγώ. Έχουμε μια συναρπαστική σχέση εδώ και χρόνια. Μερικές φορές περνάμε κρίση, αλλά τα ξανα-βρίσκουμε σύντομα.

Ακούστε Το Σώμα Σας: Πεινάτε Πραγματικά;

  • Τρώτε επειδή με βάση το πρόγραμμα σας είναι η συνηθισμένη ώρα σας για φαγητό;
  • Τρώτε επειδή έχετε νεύρα, βαριέστε, έχετε στενοχωρηθεί, κουραστήκατε πολύ σήμερα ή κάτι τέτοιο;
  • Τρώτε απλά για την απόλαυση, ή σαν επιβράβευση για κάτι που καταφέρατε ή για να γιορτάσετε κάποιο γεγονός;
  • Τρώτε τόσο γρήγορα, που σπάνια δίνετε σημασία στην γεύση μετά τις πρώτες μπουκιές σας;
  • Τρώτε για να νιώσετε καλύτερα;
  • Τρώτε όταν δεν πεινάτε;
  • Τρώτε όταν βλέπετε τηλεόραση, οδηγείτε ή εργάζεστε;
  • Νιώθετε τύψεις όταν έχετε φάει συγκεκριμένα φαγητά;
  • Αναβάλλετε κάποια πράγματα, ώστε να τα κάνετε όταν χάσετε βάρος;

Ζούμε σε μια εποχή που υπάρχει αφθονία φαγητού και ταυτόχρονα εμμονή με τις δίαιτες. Πολλές φορές έχουμε τύψεις επειδή απλά και μόνο τρώμε.

Το ενδιαφέρον (και πολλές φορές κωμικό) σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι ότι η πιο συνηθισμένη συμβουλή που θα ακούσει κάποιος υπέρβαρος, είναι “ακολούθησε έναν διαφορετικό τρόπο ζωής”, εννοώντας ότι η λύση στο πρόβλημα βρίσκεται στο να ασκηθούμε περισσότερο και να προσέχουμε τι τρώμε.

Μεταξύ μας…

Αυτή η συμβουλή δεν βοήθησε κανέναν μέχρι τώρα. Άντε να δεχτώ μερικές ελάχιστες εξαιρέσεις. Αν είναι τόσο απλό, ας αρχίσουμε να διαδίδουμε με πάθος την συγκεκριμένη συμβουλή και να περιμένουμε να λύσουμε το πρόβλημα της παχυσαρκίας στον κόσμο.

Αν έχετε μάθει να τρώτε με έναν συγκεκριμένο τρόπο για χρόνια, είναι πολύ δύσκολο να καταφέρετε να πειθαρχήσετε σε μικρές μερίδες, κυρίως αν πρέπει ταυτόχρονα να μετράτε τις θερμίδες που τρώτε.

Για όνομα του Θεού..! Κουράζομαι και μόνο που το σκέφτομαι.

Δεν φταίτε εσείς αν κάθε φορά που ξεκινάτε μια δίαιτα με πάθος και μεγάλο ενθουσιασμό, καταλαβαίνετε μετά από λίγες μέρες ότι μάλλον εγκαταλείπετε την προσπάθεια σιγά σιγά.

Το Πρόβλημα Δεν Βρίσκεται Στο Φαγητό

Το σώμα μας είναι φτιαγμένο για να πεινάει, να το ταΐζουμε και να μην πεινάει… μέχρι να πεινάσει ξανά!

Το Πρόβλημα Δεν Βρίσκεται Στο Φαγητό

(Εικόνες: moodyhousewife.com, womanshub.com, slimthinkers.com)

Το φαγητό δεν μπορεί να είναι κάτι κακό ή κάτι καλό. Το φαγητό είναι απλά μια απόλυτα φυσική, ευχάριστη, και υγιεινή ενέργεια που σκοπός της είναι να ικανοποιήσει την πείνα μας.

Σχεδόν όλοι μας όμως, θα έχουμε νιώσει κάποια στιγμή “ντροπή” όταν εξομολογηθήκαμε ότι έχουμε αδυναμία-εθισμό στην σοκολάτα. Πρόκειται για μια παρόμοια ντροπή με αυτή που νιώθουμε όταν μας “συλλαμβάνουν” να τρώμε κρυφά το βράδυ έχοντας κάνει βουτιά στο ψυγείο.

Γιατί το φαγητό να έχει γίνει μια τόσο συνηθισμένη πηγή δυστυχίας; Γιατί να έχουμε τύψεις όταν κάνουμε το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο;

Το Πρόβλημα Βρίσκεται Εδώ:

Ας σκεφτούμε πάλι το σώμα μας για λίγο. Είναι φτιαγμένο για να πεινάει και για να το ταΐζουμε. Για να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι τέτοιο όμως, πρέπει απλά να ξέρουμε να αναγνωρίζουμε τα σήματα που μας στέλνει.

Αν ζούσαμε στα σπήλαια, θα ήταν πολύ εύκολο.

Η πείνα θα σήμαινε ότι απλά είναι ώρα να φάμε. Στην εποχή μας όπως τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, γιατί η ζάχαρη βρίσκεται παντού και σε συνδυασμό με τις τεχνητές και χρωστικές ουσίες που περιέχουν πολλά τρόφιμα που αγοράζουμε, πλέον έχουμε λιγούρες, εθισμούς και νέες διατροφικές ανάγκες που δεν ταιριάζουν και τόσο με τον αρχικό σχεδιασμό του οργανισμού μας.

Πρέπει να αρχίσουμε να λοιπόν να επικοινωνούμε καλύτερα με το σώμα μας.

Πρέπει να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τις ενδιάμεσες καταστάσεις, ανάμεσα στην φυσιολογική πείνα και στα ιδιαίτερα βασανιστικά “αιτήματα” που δεχόμαστε για τσιμπολογήματα ή διατροφικές κραιπάλες που σε καμία περίπτωση δεν χρειαζόμαστε για να παραμείνουμε υγιείς.

Στο Εξωτερικό Το Λένε “Mindful Eating”

Σε δική μου μετάφραση, εμείς θα το λέμε “συνειδητή διατροφή”.

Είναι στην ουσία μια εκπαίδευση, με σκοπό να μάθουμε να αντιλαμβανόμαστε σωστά τα μηνύματα που στέλνει το σώμα μας. Να απαλλαγούμε από τις αυτοματοποιημένες μας διατροφικές συνήθειες και να βρούμε νέους τρόπους ευχαρίστησης μέσα από το φαγητό.

Mindful Eating

Τι Είναι Το Mindful Eating;

Πάλι αγγλικά; Είπαμε… “Συνειδητή διατροφή”.

Φανταστείτε πώς θα ήταν να μπορούσατε να αποκωδικοποιούσατε σε λέξεις τα μηνύματα που στέλνει το σώμα σας. Να είχατε την ικανότητα να το “ακούτε” να σας υποδεικνύει πότε και πόσο χρειάζεται να φάτε για να έχει τραφεί σωστά.

Σημαντική σημείωση: Η συνειδητή διατροφή έχει να κάνει με το τι ακριβώς τρώτε, αλλά με τις ποσότητες. Δεν χρειάζεται να κάνετε την απόλυτα υγιεινή δίαιτα. Αυτό που μας απασχολεί σήμερα, είναι κατά πόσο θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε τις ανεξέλεγκτες επιθέσεις σας στο ψυγείο.

Δεν είναι δίαιτα. Δεν χρειάζεται να απαρνηθείτε κάτι.

Η συνειδητή διατροφή εξαλείφει την ανάγκη της “ταμπέλας” στο φαγητό. Δεν υπάρχει πλέον καλό ή κακό. Δεν βάζουμε απαγορεύσεις σε φαγητά που μας αρέσουν να τρώμε και δεν χρησιμοποιούμε υποκατάστατα με λιγότερες θερμίδες και άλλες τέτοιες καταπληκτικές ιδέες.

Δεν χρειάζεται να αρπάξουμε το μαστίγιο και να υποτάξουμε την θέληση μας. Δεν χρειάζεται να δεθούμε χειροπόδαρα μέχρι να περάσει η πείνα μας, ούτε αν υποκύψουμε θα χρειαστεί να κάνουμε μετάνοιες με δάκρυα στα μάτια.

Τρώτε αργά..!

Αυτό είναι σχεδόν όλο το μυστικό του mindful eating. Να τρώτε αργά, χωρίς περισπασμούς από το περιβάλλον και να απολαμβάνετε το φαγητό σας.

Τέλος οι τύψεις!

Σκοπός σας είναι να δίνετε όλη την προσοχή σας στο φαγητό, την ώρα που τρώτε. Να δίνετε σημασία στα χρώματα, τις μυρωδιές, την υφή, την γεύση, ακόμα και τον ήχο του φαγητού (σίγουρα σας αρέσει να ροκανίζετε σαν σκιουράκι).

Έχει μεγάλη σημασία να γνωριστείτε καλύτερα με το σώμα σας και να γίνετε αδερφικοί φίλοι. Να ασχολείστε μαζί του με έχοντας την απόλυτη προσοχή σας σε αυτό κάθε φορά που τρώτε.

Αρχίστε να αναρωτιέστε όταν κάθεστε στο τραπέζι: Που και πότε νιώθω ότι πεινάω; Πού, πότε και πώς νιώθω ότι χορταίνω; Πώς είναι όταν έχω φάει το μισό πιάτο; Πώς είναι στα τρία τέταρτα;

Τι Πρέπει Να Κάνετε Τώρα Λοιπόν;

Προσπαθήστε να καταλάβετε πότε αποσπάται το μυαλό σας.

Συγκεντρωθείτε

Θέλετε παραδείγματα;

Όταν τρώω, κοιτάζω το κινητό μου για νέα μηνύματα κάθε 10 δευτερόλεπτα. Αν υπάρχει τηλεόραση στον χώρο (εγώ δεν έχω τέτοια συσκευή), σταματάω να χαϊδεύω συνεχώς το κινητό μου και κοιτάζω την νέα διαφήμιση του Jumbo, με εκείνες τις ιδιαίτερα σέξι κυρίες με το στυλάκι τύπου 70’s.

Πολλές φορές διαβάζω διαφημιστικά φυλλάδια ή βρίσκω ευκαιρία να επεξεργαστώ αυτή την φρουτιέρα που έτσι και αλλιώς βρίσκεται στο τραπέζι μου εδώ και χρόνια, αλλά εκείνη την ημέρα για κάποιο λόγο πρόσεξα κάτι το διαφορετικό επάνω της.

Καταλαβαίνετε που το πάω;

Καταγράψτε όλους τους περισπασμούς από το περιβάλλον σας και φροντίστε να τους αποφύγετε και να συγκεντρωθείτε απόλυτα στο φαγητό σας. Στην αρχή θα είναι λίγο δύσκολο, αλλά με λίγη εκπαίδευση θα εντυπωσιαστείτε από την απόδοση σας.

Φροντίστε να σας απασχολεί 100% το φαγητό σας όταν τρώτε.

Μόλις τελειώσετε, αφήστε το στην άκρη και συνεχίστε με την καθημερινότητα σας. Έχετε ραντεβού μαζί του, στο επόμενο γεύμα σας. Μέχρι τότε βγάλτε το από το μυαλό σας.

Θέλετε Μερικές Ασκησούλες;

(Εύκολη) – Πιείτε τις πρώτες 4 γουλιές από τον καφέ ή το κρύο τσάι σας, έχοντας την απόλυτη αφοσίωση σας σε αυτό. Όλος ο κόσμος βρίσκεται μέσα σε αυτή την κούπα. Συνειδητοποιήστε 100% αυτό που ακριβώς κάνετε.

(Εύκολη) – Αν συνηθίζετε εδώ και πολύ καιρό να τρώτε και να διαβάζετε (ή να σερφάρετε), αρχίστε να περιορίζετε την συγκεκριμένη συνήθεια, αντί να την σταματήστε εντελώς. Διαβάστε μια σελίδα και ύστερα αφήστε το βιβλίο (ή το κινητό) κάτω και φάτε μερικές μπουκιές.

Απολαύστε την γεύση και έπειτα διαβάστε άλλη μια σελίδα. Συνεχίστε έτσι μέχρι να τελειώσετε το γεύμα σας.

(Μέτρια) – Αν βρεθείτε να τρώτε με κόσμο (καλύτερα να είναι δικοί σας άνθρωποι για αρχή), ζητήστε από όλους να κάνουν ησυχία για τα πρώτα 5 λεπτά. Αφοσιωθείτε στο φαγητό ως δραστηριότητα και μόνο σε αυτό. Αφοσιωθείτε στο μάσημα και στα καρφώματα με το πιρούνι. Σε τίποτε άλλο.

(Δύσκολη) – Μια φορά την εβδομάδα, φάτε με απόλυτη ησυχία και μοναξιά. Σκοπός είναι να μην υπάρχει κανείς γύρω και να μην ακούγεται κανένας ήχος.

Θα ολοκληρώσετε το γεύμα σας, χωρίς να γράψετε κάποιο status στο Facebook και χωρίς να κάνετε ζάπινγκ μέχρι να βρείτε κάποιο πρόγραμμα λιγότερο κουραστικό από αυτό που ήδη βλέπετε.

Κλείστε κινητό και τηλεόραση και αδειάστε εντελώς το τραπέζι. Αφήστε μόνο το φαγητό. Καλή σας όρεξη!

Καλή όρεξη

(Εικόνες: theodysseyonline.com, grossepointemanor.com)

 

Δεν είναι δύσκολο να αλλάξετε τις συνήθειες σας και δεν χρειάζεται να πιέσετε τον εαυτό σας.

Είπαμε. Σκοπός είναι να μην βασανιζόμαστε και να μην υποφέρουμε κάθε φορά που πλησιάζουμε το πιάτο μας, αλλά και αφού έχουμε τελειώσει μαζί του. Σίγουρα υπάρχουν λύσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να δαμάσετε την πείνα σας.

Ένα συμπλήρωμα όπως το Phen375 μπορεί να σταματήσει την επιθυμία σας για φαγητό μέσα σε 20 λεπτά.

Μην κρυβόμαστε όμως πίσω από το δάχτυλό μας. Μπορούμε να πετύχουμε σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα, χωρίς να ξοδέψουμε ούτε 1 ευρώ.

Πάντα η υπομονή ανταμείβει. Το σώμα προσαρμόζεται και σταματάει να μας ταλαιπωρεί με πείνα και λιγούρες. Αν δεν απογοητευτούμε στην αρχή, η συνέχεια γίνεται πολύ πιο εύκολη. Θέλω να το θυμόσαστε αυτό.

Δεν χρειάζεται να πατήσετε ένα κουμπί και να αλλάξουν όλα ξαφνικά.

Οι αλλαγές που αντέχουν στον χρόνο, είναι αυτές που γίνονται με μικρά και σταθερά βήματα. Δεν θέλω να σας ταλαιπωρήσω άλλο και δεν θα δώσω περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά το πιο πιθανό είναι η αλλαγή να χρειαστεί 21 ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Εντάξει… Θα σας πω.

Απλά διάβασα ένα άρθρο που ανέφερε ότι οι μεγάλες αλλαγές γίνονται συνήθως μέσα σε τρεις εβδομάδες. Ξεχάστε το όμως. Εσείς ετοιμάστε κάτι για φαγητό και φροντίστε να το απολαύσετε περισσότερο από ποτέ.

Αφήστε μου το σχόλιο σας. Δεν μου αρέσει να μιλάω μόνος μου γιατί στενοχωριέμαι και τρώω περισσότερο..! Γιώργος

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

2 thoughts on “Ακούστε Το Σώμα Σας: Πεινάτε Πραγματικά;

  1. Δεν σε αφήνουμε να μιλάς μόνος σου. Γράφεις τόσο όμορφα πράγματα και μιλάς στις ψυχές μας. Συνέχισε να μας δίνεις τόσο ωραία κείμενα. Είμαι σίγουρη ότι πολλές (και πολλοί) εδώ γύρω σε παρακολουθούμε εδώ και πολύ καιρό.

    1. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Πετρούλα μου. Μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω. Προσπαθώ κάθε φορά να δίνω ένα λίγο καλύτερο κείμενο από το προηγούμενο. Καλή συνέχεια. Να προσέχεις τον εαυτό σου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *