5 Παγίδες Της Σκέψης Που Πρέπει Να Ξεμάθετε Για Να Αποκτήσετε Το Καλύτερο Σώμα Της Ζωής Σας


Οδηγός Τετράγωνο

To Θέλεις ΔΩΡΕΑΝ;

Γίνε μέλος στο club του ArxizoDiaita.gr και απόκτησε εντελώς δωρεάν τον οδηγό για το αδυνάτισμα μέσα από την διατροφή.

 


Η παραδοσιακή άποψη θέλει το αδυνάτισμα να είναι μια δύσκολη υπόθεση. Πιστεύεται ότι πρέπει να θυσιάσουμε τον τρέχοντα τρόπο ζωής μας σε σοβαρά δυσάρεστα επίπεδα προκειμένου να δούμε οποιαδήποτε πιθανή πρόοδο.

Επιπλέον, αν δεν σημειώνουμε πρόοδο σε τακτική βάση, τότε νιώθουμε αποτυχημένοι και χρειαζόμαστε είτε ένα καλύτερο σχέδιο είτε περισσότερη πειθαρχία.

Παγίδες Της Σκέψης Για Το Καλύτερο Σώμα Της Ζωής Σας

Δεν βοηθάει το γεγονός ότι συνδέουμε τα συναισθήματά μας με το φαγητό. Το φαγητό είναι απλά ευχάριστο για πολλούς από εμάς. Όλοι έχουμε τα αγαπημένα μας πιάτα, τις παρασπονδίες και τις ένοχες απολαύσεις μας και η στέρηση της ευχαρίστησης από τον εαυτό μας, πολλοί αισθάνονται ότι απαιτεί έντονη αυτοπειθαρχία και ακρίβεια.

Πιστεύουμε ότι ο στόχος της απώλειας βάρους θα πρέπει να είναι μια διαδικασία εισόδου σε κάποιου είδους ιδιαίτερη κατάσταση του μυαλού, ενώ αφήνουμε πίσω μας την παλιά μας ζωή.

Ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε έναν καλύτερο τρόπο, μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για να χάσουμε το ανεπιθύμητο βάρος και να ζήσουμε τη ζωή μας χωρίς φθορά και σοβαρές θυσίες. Το καλύτερο σώμα μας δεν είναι κάποιο σπουδαίο εγχείρημα που απαιτεί μνημειώδεις αλλαγές. Θα πρέπει να είναι ένα υγιές, ρεαλιστικό σχέδιο που ταιριάζει στον τρόπο ζωής μας.

Καθορίστε Το «Γιατί» Σας

Το πρώτο βήμα είναι πάντα πνευματικό. Πρέπει να ορίσουμε το γιατί μας. Γιατί θέλουμε να χάσουμε σωματικό λίπος; Είναι για να δείχνουμε καλύτερα, να νιώθουμε καλύτερα, να είμαστε πιο υγιείς ή κάποιος συνδυασμός όλων αυτών; Καθορίστε το γιατί σας, κάντε το προσωπικό και δώστε του πολλές λεπτομέρειες.

Για παράδειγμα, αν ο στόχος σας είναι να αισθάνεστε καλύτερα και πιο υγιείς, θα μπορούσε να μοιάζει ως εξής:

«Επιθυμώ να χάσω 15 κιλά ανεπιθύμητου λίπους επειδή θέλω να νιώθω καλύτερα και πιο υγιής για τον/την σύζυγό μου, ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε συχνότερα τις διακοπές, τα ταξίδια και τις πεζοπορίες μας».

Με το να είναι κάτι συγκεκριμένο (να χάσετε 15 κιλά) και προσωπικό (οικογένεια/σύζυγος) θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα και σημασία στην αρχή κυρίως της προσπάθειας σας.

Οι Πέντε Παγίδες Του Μυαλού

Το επόμενο βήμα είναι να κάνετε κάποιο νοητικό ξεκαθάρισμα. Όλοι μας έχουμε μάλλον βαθιά ριζωμένες πεποιθήσεις όταν πρόκειται για υγιεινή διατροφή για να χάσουμε βάρος. Το μυαλό μας γίνεται γρήγορα η αρνητική φιλενάδα μας και κινδυνεύουμε να αποτύχουμε πριν καν βγούμε από τις πύλες της εκκίνησης.

Συνεχίζοντας, θα σας δώσω πέντε από αυτές τις παγίδες του μυαλού στις οποίες καταλήγουμε πολλές φορές στην πορεία μας. Πέντε αρνητικές προοπτικές που λειτουργούν για να σαμποτάρουν υποσυνείδητα τις φιλότιμες προσπάθειές μας. Αλλά μη φοβάστε, μπορούμε να ανατρέψουμε κάθε μία από αυτές προς όφελός μας και τελικά να καταστρώσουμε ένα επιτυχημένο, ρεαλιστικό σχέδιο δράσης.

#1 – Το «Τέλειο» Σχέδιο

Το Τέλειο Σχέδιο

Όπως ανέφερα προηγουμένως, πιστεύουμε κατά κάποιο τρόπο ότι το σχέδιό μας πρέπει όχι μόνο να είναι τέλειο, αλλά και να εκτελείται στην εντέλεια. Οποιαδήποτε απόκλιση θεωρείται απόλυτη αποτυχία. Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και σχεδιάζουμε τυχαία να ξεκινήσουμε από την αρχή σε κάποια αόριστη μελλοντική ημερομηνία.

Αντιστρέψτε το: Αντί να σκέφτεστε ολόκληρο το σχέδιό σας από την αρχή μέχρι το τέλος, επικεντρωθείτε στην αρχή και προχωρήστε με μικρά βήματα.

Αναρωτηθείτε ποια είναι ένα ή δύο πράγματα που θα μπορούσατε να κάνετε αυτή την εβδομάδα, τα οποία δεν απαιτούν υπερβολική προσπάθεια και θα μπορούσαν εύκολα να μπουν σε εφαρμογή. Είναι η μείωση των ζαχαρούχων ποτών τις περισσότερες ημέρες, η εξάλειψη ενός ανθυγιεινού σνακ το πρωί ή ίσως η υιοθέτηση της συνήθειας των οκτώ ποτηριών νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας;

Όταν εστιάζετε σε μικρότερες συνήθειες σε εβδομαδιαία βάση, θα δείτε γρήγορα ότι όλες αυτές οι μικροσκοπικές ενέργειες αθροίζονται με το πέρασμα του χρόνου και δημιουργούν πραγματική, ανεκτή πειθαρχία χωρίς ποτέ να χρησιμοποιείτε τη λέξη «τέλειο».

#2 – Οι Κακές Επιρροές

Κακές Επιρροές

Το να πούμε ότι ο κλάδος του αδυνατίσματος έχει εξελιχθεί τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια είναι μια τεράστια υποτίμηση. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει το παιχνίδι προς το καλύτερο και προς το χειρότερο.

Από τη μία πλευρά έφεραν τους ανθρώπους κοντά όσο ποτέ άλλοτε. Από την άλλη, έδωσε σε κάθε πωλητή λαγών με πετραχήλια ένα βήμα για να εκτοξεύσει ψεύτικες υποσχέσεις και να πουλήσει τις σκόνες, τα χάπια και τα προγράμματά του.

Με κάθε τρόπο, αν ακολουθείτε κάποιον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σας δίνει έμπνευση και κίνητρα με έναν υγιή, ουσιαστικό και υπεύθυνο τρόπο που δείχνει σχετικός, τότε κάντε το.

Mείνετε όμως πολύ μακριά από εκείνους που φαίνονται υπερβολικά μη ρεαλιστικοί και κάνουν πάντα τις δημοσιεύσεις τους να αφορούν αυτούς και όχι το κοινό τους. Ακόμα χειρότερα, αν νιώθετε υποτιμητικά για τον εαυτό σας αφού δείτε τις αναρτήσεις τους, γιατί να τους κρατάτε κοντά σας;

Αντιστρέψτε το: Κάντε μια κάθαρση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είτε διαγράψτε κάποιους λογαριασμούς που δεν προσθέτουν τίποτα στη ζωή σας ή/και καθαρίστε τα feed σας από τους κλασικούς «influencers» που έχουν ως στόχο μόνο τα likes και τα χρήματά σας. (Ελπίζω να μην ξεκινήσετε από εμένα!)

#3 – Η Γραμμική Πρόοδος

Η Γραμμική Πρόοδος

Το ανθρώπινο σώμα είναι ένα εκπληκτικό μηχάνημα. Η ικανότητά του να εργάζεται, να ανακάμπτει και να προσαρμόζεται είναι μοναδική. Έχουμε συστήματα που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο για την ευημερία μας, αλλά ένα πράγμα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ειδικά όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, είναι ότι δεν είμαστε μηχανές.

Όταν ξεκινάμε μια δίαιτα αδυνατίσματος, περιμένουμε να χάσουμε X κιλά ανά εβδομάδα ή ανά μήνα. Με αυτή τη νοοτροπία μηχανής σταθερά στη θέση της, πιστεύουμε ότι αν δεν πετύχουμε αυτούς τους στόχους κάθε εβδομάδα ή μήνα έχουμε αποτύχει. Υπολογίσαμε τους αριθμούς, κάναμε τα μαθηματικά μας και ακολουθήσαμε το σχέδιο μέχρι τέλους. Τι συμβαίνει λοιπόν;

Αντιστρέψτε το: Δεν είμαστε μηχανή και το να το σκεφτόμαστε έτσι θα οδηγήσει μόνο σε απογοήτευση. Οι ζωές μας κυλούν και ρέουν. Το άγχος, οι οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις και οι απρόβλεπτες καταστάσεις που αρέσκεται να μας επιφυλάσσει η ζωή, μπορούν εύκολα να κάνουν τα πράγματα πιο περίπλοκα. Αντί για την ψεύτικη ελπίδα στη γραμμική πρόοδο, υιοθετήστε μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση.

Αν χάνετε βάρος και ξαφνικά βρεθείτε σε ένα πλατώ, μην απελπίζεστε. Κοιτάξτε τη μεγάλη εικόνα. Τη μία εβδομάδα μπορεί να μην χάσετε ούτε γραμμάριο, αλλά την επόμενη μπορεί να χάσετε τρία ή τέσσερα κιλά. Εφόσον σημειώνετε πρόοδο μακροπρόθεσμα, αυτό είναι που έχει πραγματικά σημασία.

#4 – Υποφέροντας Για Μια Ζωή

Υποφέροντας Για Μια Ζωή

Ζούμε σε μια εποχή όπου η ταλαιπωρία είναι το νέο πρότυπο. «Αν δεν υποφέρεις, αν δεν βασανίζεσαι, δεν πρόκειται ποτέ να έχεις επιτυχία». Όταν πρόκειται για τις αντιλήψεις στο αδυνάτισμα δεν είναι διαφορετικά τα πράγματα.

Νιώθουμε ότι πρέπει να υποφέρουμε, να πεινάμε συνεχώς, να νιώθουμε άβολα και να στερούμαστε τις αγαπημένες μας συνήθειες. Αν χαλαρώσουμε έστω και λίγο, το βάρος των συνεπειών αρχίζει να φορτώνεται στους όμως μας.

Αντιστρέψτε το: Αν ο στόχος σας είναι να χάσετε κάποια κιλά, να νιώσετε καλύτερα και να ζήσετε μια πιο wellness ζωή, τότε θα χρειαστείτε κάτι με το οποίο μπορείτε να ζήσετε, που ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας. Είναι απίστευτο, όμως αληθινό το παράδειγμα απώλειας 45 κιλών, ακολουθώντας τα μισά από σας γράφω σήμερα.

Το να στερείστε κάθε μέρα θα οδηγήσει μόνο σε πλήξη και εξουθένωση. Όπως έγραψα προηγουμένως, κάντε ένα βήμα τη φορά, αναπτύξτε μικρές, εβδομαδιαίες συνήθειες και κάντε πράγματα που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής σας. Δεν είστε μαχητές των ειδικών δυνάμεων (βασικά, κάποτε υπήρξα) και ούτε θα χρειαστεί ποτέ να γίνετε.

#5 – Η Ζωή Του Ερημίτη

Η Ζωή Του Ερημίτη

Όταν μπαίνουμε σε κατάσταση καύσης λίπους, νιώθουμε σχεδόν υποχρεωμένοι να εξοστρακιστούμε από την κοινωνία. Απορρίπτουμε προσκλήσεις για να πάμε σε εστιατόρια, αυθόρμητες εξόδους με φίλους και να δοκιμάσουμε νέα πράγματα, φοβούμενοι ότι θα εκτροχιαστεί με κάποιο τρόπο το τέλειο αλλά και εύθραυστο πρόγραμμα μας.

Πρέπει να μείνουμε κοντά στο σπίτι, να τρώμε τα έτοιμα γεύματά μας και να αποφεύγουμε να ρισκάρουμε οτιδήποτε μας απειλεί.

Αντιστρέψτε το: Και πάλι, σκεφτείτε απλά και φροντίστε να έχετε μια κάποια ευελιξία. Μην μετατρέπεστε σε κάποιον αντικοινωνικό ερημίτη αλυσοδεμένο στο τυραννικό σχέδιο διατροφής σας για να μην ξαναδείτε ποτέ το φως της ημέρας. Υπάρχει το πραγματικό παράδειγμα μιας γυναίκας που έχασε 45 κιλά αποκτώντας μόνο τρεις νέες συνήθειες.

Να είστε έξυπνες-οι και να γνωρίζετε τα όριά σας. Όταν βγαίνετε έξω, επιλέξτε υγιεινές επιλογές, μικρότερα μεγέθη μερίδων, και όταν κάνετε σπατάλες κάντε το συντηρητικά. Αποφύγετε τα ακατάσχετα ξεσπάσματα τρώγοντας αργά και απολαμβάνοντας το φαγητό που αγαπάτε. Κάντε τη δίαιτα να ταιριάζει στη ζωή σας αντί να προσπαθείτε να προσαρμόσετε τη ζωή σας σε μια μη ρεαλιστική δίαιτα.

Η Νέα Γραμμή Εκκίνησης

Πιστέψτε με. Ο στόχος δεν πρέπει να είναι να ανατρέψετε τη ζωή σας μόνο και μόνο για να χάσετε μερικά κιλά. Το σώμα σας λειτουργεί καλά κάτω από μέτριες αλλαγές σε σχέση με μνημειώδεις αλλαγές που ενδεχομένως να ανατρέψουν την καθημερινότητά σας.

Να είστε ευέλικτοι με το πρόγραμμα σας, να μην ακολουθείτε influencers με απώτερους σκοπούς, να έχετε υπομονή με την πρόοδο σας, να μην είστε τόσο αυστηροί-ες με τον εαυτό σας και να ζείτε τη ζωή σας όπως θέλετε. Μερικές φορές για να αποκτήσετε το σώμα που επιθυμείτε απαιτεί λίγη… ξε-μάθηση.

Πριν φύγετε, προτείνω να ρίξετε μια ματιά στις ιστορίες επιτυχίας που έχω δημοσιεύσει. Αφορούν υπαρκτά πρόσωπα και σίγουρα μπορούν να σας εμπνεύσουν, καθώς και στην αξιολόγηση του PhenQ, την οποία ανανέωσα πρόσφατα επειδή υπήρξαν κάποιες (θετικές) αλλαγές στον χώρο των συμπληρωμάτων. Το PhenQ κερδίζει σιγά σιγά την προσοχή μου και από ό,τι αντιλαμβάνομαι, το ίδιο συμβαίνει και με χιλιάδες Έλληνες εκεί έξω.

Να προσέχετε τον εαυτό σας και να μην βασανίζεστε με μικροπράγματα! Γιώργος

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Shares
Scroll to Top